Bourne-serien, 24 (såklart), James Bond… Ja, allt mellan himmel och jord placeras mitt ibland motbjudande cynism. Och så till vilka händelser Marvel Studios kan ta inspiration ifrån. Man kastar sig runt om jorden och introducerar karaktärer som inte går att lägga på minnet så länge man inte tatuerar in dem i armen likt Guy Pearce i thrillern Memento. Det är på så sätt nästan en motreaktion till en genre som under 70-80 talet var nära på att sluka sig själv i divalater och godis sortering. Man tog med sig flygande Trabant bilar, satellit TV, dansare, telefoner och allt mellan himmel och jord. Med sig i bagaget följer alla typer av loja tricks och vändningar. Men bortom den där lite försynta ytan återfinns schabloner och ibland till och med ren rasism. En överdådig, cynisk och grym skräpfilm som tar sig själv på så stort allvar att det hela förvandlas till en av årets mest ofrivilligt komiska filmer. Jag skulle nästan kunna kategorisera filmen som ett skillingtryck för den obehagliga högerrörelsen som vi ser svepa över USA idag. Som alltid så dominerade försäljningen av rent trams – som piratkopierade plånböcker med dåligt tryck samt T-Shirts till skamliga överpriser. American Assassin frossar i allt som kan tänkas ha med dålig actionfilm att göra, där man utan problem kan förnedra kvinnor, strunta i god smak och  ha specialeffekter som är så undermåliga att de får King Kong från 1933 att framstå som toppmodern. Att på bara någon decimeters avstånd kunna uppleva en bild som är helt befriad från tydliga pixlar bidrar till en klart bättre spelupplevelse som måste ses för att övertyga. Gitarristen har en filosofi som utgår från principen att reducera antalet noter i ackord och slingor. Att placera en film i Egypten där den arabiska våren är i full blom är en sannerligen inte en dum idé. U2 tillsammans med Apple skickade ut albumet på samtliga enheter, och responsen var illröd av ilska. Övrigt material känns dock utdraget och något trött, det pågår för länge, saknar substans och känns mest som utfyllnad. Spexandet med boaormar, kryckor, svärd och ett fyra meter högt Frankensteins monster känns daterat. Det finns fantastiska skivor, sedan finns det mästerverk, klassiker och så Achtung Baby. Här talar vi om konst som går utanpå det traditionella analyserande språket. Motorsågsmassakern möter Lilla Huset På Prärien. Men så till det riktigt positiva, stämningen fortsätter vara god och ibland till och med riktigt gemytlig. Man lägger armarna i kors och tittar snett på publiken istället för att försöka dra med sig den. I och med framflyttningen på . Melodiska monster Men under den mörka ytan och de fräcka maskerna så återfinns ett band som både har drivkraft, energi och stor musikalisk förmåga. Den här gången tog de med sig en gigantisk McDonalds båge och en gul citron (!?) Facebook Twitter Pinterest LinkedIn I söndags såg vi . Pop hör till bland det sämsta jag någonsin lyssnat till. Stephen Frears är lite som en brittisk Woody Allen, i alla fall då vi ser till produktionstakten. Detta är skivans själ, från och med att Bullet The Blue Sky rört om i grytan, så tystas allt ned och vi promenerar in i Red Hill Mining Town. Svenskt Skämtlynne ep 98 Iron Maiden lovade inte gott innan de släppte sitt senaste album The Book Of Souls. I rollen som Rebecka kände vi igen Celeste Cappelen som vi såg uppträda i somras på Kneippbyn! Tilde Fröling och Anna-Lill Karlberg spelar också väldigt charmigt och roligt två av prins Johns soldater och det finns också två lustigkurrar bland de fredlösa som bryter på franska, underbara! Redan kl 19.00 slog man upp portarna för inbjudna gäster och höll på till kl. För dem som står längs kanterna blandar sig trudelutter och barnskratt från åkattraktionerna med musiken, och då och då drar en lätt sommarbris in under taket.   Vi känner deras söta nyförälskade förlägenhet och samtidigt lyckan. Arrangemangen är slarviga och helt utan liv. Sunday Bloody Sunday är en arg men sorgsen attack som aldrig blivit irrelevant  ’’how long must we sing this song ?’’ är en av rockmusikens mest drabbande lyriska stunder. Men när vi gick dit. Detta är stunden då man som skribent darrar. Jag har lyssnat till Where The Streets Have No Name så många gånger att jag närmast har tryckimpregnerat allt som har men låten att göra i mig. Vaughn gick sedan tillbaka till sitt samarbete med serietidningsförfattaren Mark Millar, som skrev Kick-Ass. Filmen var sannerligen inte genial men ändå tillräckligt bra för att kunna klassas som riktigt bra underhållning. livsstil. Varenda person i filmen är ett psykotiskt nervrak som får mig att överväga att låsas in på isoleringen för resten av mitt liv. Frears verkar fullkomligt spotta ur sig filmer som alla bär gemensamt DNA. Konserter på ett öppet nöjesfält där folk gallskriker mer från åkturen ’’Fritt Fall’’ än då frontmannen Papa Emeritus III gör en Bruce Dickinson manöver och försöker få igång publiken, är inte heller idealt. Just nu är det tomt framför stora scenen på Gröna Lund. Man kan kan antingen skriva oändliga rader text om denna milstolpe eller bara peka på skivans innehåll. Åter till själva mässan, bristen på riktigt rejäla produkter blir alltid lite av en landssorg att behöva bevittna. Men skivan de här gamla rockrävarna skulle presentera lade sig i samma fålla som deras tidigare grandiosa uppvisningar i otroliga melodier och episka kompositioner. I en helt vild öppning står det klart att Vaughn och hans kollegor lusläst vartenda internetforum, där kan man snabbt se att scenen där Colin Firth går loss på en församling fascister i en kyrka, är på väg att befästas som en klassiker inom genren. En fullt duglig debut med ett par riktiga diamanter som I Will Follow och Out Of Control. Det här lite tafatta sättet att göra filmen kändes redan av i The Queen från 2006 som fegt och trött. Sony båset erbjöd också en stor del av sina spel i 4K på den uppgraderade modellen PS4 Pro. Vi testar: Hotell Scandic Visby på Gotland. Efter otaliga konserter runt jorden så är detta nu en mycket sammansvetsad grupp som både spelar med stor teknik men även stor glädje. Hett, fräckt och lite syndigt på Blackie. Inte ens hennes Oscarsbelönade porträtt från Room fick mig att höja på ögonbrynen. Någon skräck förekommer inte alls, ja, förutom den som är tristessen att bevittna hushållssysslor i över en timme. Hittades i boken – Sida 10Isaksson har mellan åren 1951 och 1993 publicerat sju originaldiktsamlingar : Vinterresa ( 1951 ) , Det gröna året ( 1954 ) , Blått ... dock kan sägas att dess tematik faller väl in i de överordnande mönster som upprättas i min studie . Monster Magnet - Trädgår'n, Göteborg, 160310 Det understryks såklart av anonymiteten hos de maskerade musikerna, men man tillåter tex aldrig långa och tråkiga solon eller dryga pretentioner någonsin ta plats. Man inkluderar även en hel del klassiska noir element, med en kedjerökande Fares Fares som inte har några problem att nonchalant köra över sina kollegor. Med sin kryddiga prägel erbjuder The Spice Bar drinkar och mat med inspiration från hela världen. Queens of the Stone Age. Balladerna som Tryin’ To Throw Your Arms Around The World och Who’s Gonna Ride Your Wild Horses försätter mig i någon sorts trans. Jag var lite orolig att de skulle bli rastlösa men inte då – båda tyckte det var hur bra som helst! Innan karaktären fick titeln kapten bar hon enbart det ganska tunna namnet Ms. Marvel. KONSERTNYHET: Gröna Lund LIVE låter fansen vara med att välja lineup via Spotify. Bäst: Year Zero är precis så svulstig, pompös och mäktig som bara hårdrock kan vara. Mellansnacken från Emeritus känns i vissa länge publikfriande och andra busigt fräcka, mer designade för en mindre miljö. Gloria och titelspåret October har fått en viss resning i och med liveframträdanden, dock är versionen av October så usel på albumet att jag undrar vad producenten Steve Lillywhite sysslat med, basgången är så ur fas att Lars Ulrich trumspel verkar precist. 05.00. Den mångfalden finns inte här, istället blir allt vidriga skämt kring könsorgan och andra barnsligheter. Abdul framstår som en jobbig gatuförsäljare som till varje pris måste prata in sig. Allting är precis på kanten till sliskigt inställsamt. Nu till regissören Darren Aronofsky, han har vid ett tillfälle bevisat sig vara mycket duktig med att hantera karaktärer som lever på samhällets utkant, Requiem For A Dream är för extrem för min egen del, men The Wrestler är en mycket stark berättelse där Mickey Rourke förmodligen gör sitt livs största insats, och som en bonus stod ingen annan än Bossen själv för filmens fantastiska titelspår. Vad vi istället får är en närmast smärtsamt tråkig upplevelse som vägrar att ta slut, där absolut ingeting händer och där man slarvar med allting. Gröna Lund offers 30 attractions, six restaurants, numerous lottery and pentathlon stalls, plus food and snack stands. Nattöppna attraktioner, DJ:s, barer, och ljuseffekter. Och det har växt snabbt, väldigt snabbt. Den första halvan av skivan är som en dröm för stora arenor där publiken förflyttas till en annan värld med melodiska ballader och explosioner i den snabbare sångerna. Veganmärkta varor finns sedan tidigare och inom restaurangbranschen är KRAV-märknigen något som en… Miracle Drug är en optimistisk stund laddad med stora känslor. Vissa spekulerar kring att uppföljaren Ant-Man And The Wasp kan vara första steget till att introducera karaktären. Ovanpå allt det här så klämmer man på med enormt mycket digitala specialeffekter som får flera scener att se ut som akvarellmålningar från ett dagis. Ville hellre gå på Gröna Lund. Längden på knappt 90 minuter känns också lite knapert, detta är en grupp som har flera suveräna covers på allt från ABBA till The Beatles som alla skulle passa perfekt som extrakrydda till en kväll som denna på bandets hemmaplan. In A Little While blev en dedikation till Joey Ramone som också låg på sin dödsbädd. Och så har vi Pride (In The Name Of Love) som blivit ett signum för bandet. Det är en äcklig, motbjudande, grotesk upplevelse där skaparna bakom filmen står och skriker sig hesa av beundran inför sin egen spegelbild. Tre bögar och ett Monster. Än idag är fågelskådningen något som ligger varmt om hjärtat och så fort det finns en stund över åker han gärna ut i naturen. Båda har makt nog att kunna göra eller representera projekt som skulle kunna ha en positiv inverkan på världen. Skivans final är något utdragen och tenderar att falla i samma fälla Pop. Jag ställer mig fortfarande en smula skeptisk till valet av Brie Larson i huvudrollen. QX gjorde ett nedslag på den unga klubben Blackie på fredagskvällen. Detta är den första svenska boken om compassionfokuserad terapi, CFT. När man kan sälja Lego-figurer för tusenlappar så vet man att något har gått väldigt snett. Allt börjar med att Svenne och hans kompisar Danne och Senad åker till Stockholm för att de har vunnit en tekniktävling. Florence Foster Jenkins var än mer platt och utvecklad för att Meryl Streep skulle kunna försvara sitt Oscarsrekord. Omslaget säger väl egentligen det mesta med några av tidernas fulaste frisyrer, dock inte sämre än den den blonda frisyren Bono körde med år 2015. Melodierna är obefintliga och de låtar som inte låter som en tinnitus simulation är definitionen av katastrof. I stället blev det en kort tid med dansbandet Dandys innan Hollies hörde av sig. Men som vi skrivit tidigare så var det precis detta vi hoppades på. I vilket annat fall som helst hade  detta blivit skandalnyheter, tänk er Mel Gibson i samma ställning (detta är inte ett försvar av något utav Gibsons motbjudande utspel). Publicerad 2015-06-01. Här har allt växt till någon slags musikalisk fantasivärld. Vågar du hänga med på en monsterlik åktur? Trots att filmen står med sina fötter i Egypten är själen och framförandet gjort efter västerländska normer. Hoppa till innehåll. Den filmen blev nystarten för X-Men-serien, en välbehövlig räddning efter att Brett Ratner och Gavin Hood gjort sina bästa försök till att slakta det fina arbete som Bryan Singer gjorde. Och självklart kommer Rickard Lejonhjärta hem i tid och räddar Marion från bålet. Artist Alley är också ett fantastiskt område där man kan finna riktiga diamanter med unga och mycket kompetenta artister. Recension: Frankie Rose, Debaser Slussen 13/7. Foto / Fernando Valdés Carrasco . Trots att Victoria bedömer honom som både intelligent och ärlig, så får vi i publiken aldrig riktigt se prov på detta. Allt är simpelt och förutsägbart när man väl lämnar intrigen bakom sig. Gröna Lund är närmast överbelastat med en bred publik där småbarn ränner runt med masker och t-shirts med bandets igenkännbara logga. Dylan O’Brien och Taylor Kitsch är så pass uttryckslösa att jag inte ens kan se skillnad mellan dem – ungefär som två vägskyltar som bara står och glor. Gröna Lund är närmast överbelastat med en bred publik där småbarn ränner runt med masker och t-shirts med bandets igenkännbara logga. Skärpan som Vaughn visade upp i Kick-Ass är helt borta, det blir bara en stel process där man måste ta filmen till eftertexterna. Vissa slår fast att det är en riktigt vågad utflykt i olika amerikanska musikstilar, andra menar att den är ett bombastisk sömnpiller. Det understryks såklart av anonymiteten hos de maskerade musikerna, men man tillåter tex aldrig långa och tråkiga solon eller dryga pretentioner någonsin ta plats. Men istället tar dem tillfället i akt att likt ett par besatta apor stå och hoppa upp och ned medan de dunkar sig själva i ryggen. Det är som att Kurt Wallander och Martin Beck satt sig på ett charterplan med destination Kairo med ’’all inclusive’’. Den gotiska framtoningen med lätta helvetesinslag och bandets utstyrslar känns till en början lite fånigt. 466 falam sobre isto. När vi tillslut fick turnén ett år senare så fick flera låtar ny energi. Jag vill här också klargöra att jag inte är ute efter något karaktärsmord på Lawrence och använder enbart dessa faktorer som de första byggstenarna i min åsikt kring varför Mother är en grotesk skapelse. Sämst: Den korta längden och den bökiga och trånga betongplanen som är Gröna Lund. Ditt starkaste barndomsminne: — Jag var ständigt utsatt för att gå på museer och långpromenader. The Edge går tillbaka till sitt växande bord av gitarreffekter. Lino som i år fyller 6 år, ställde till med en stor sommarfest under lördagen. Scenen när han får för sig att bränna Lady Marion på bål blir ett rockigt nummer som han också gör med bravur. Men, för att se saker från den ljusa sidan, kan du just nu passa på att göra en riktigt smart affär genom att köpa två säsongskort (för sommaren . Uttagningen, Kristallstaden och Pandemi av Maths Claesson. DeConnicks gjorde allt rätt då hon satte Carol på kartan genom att visa upp ett stort allvar blandat med humor där hjältinnan får brottas med allt från att hantera sin huskatt till att göra tidsresor. Magnus Uggla är född den 18 juni 1954. Robert Plant på Gröna Lund - Recension Aftonblade . Klokt lägger hon ut fällor i skogen, och prövar olika lockbeten . En stor del av filmen ägnas åt krångliga förklaringar för hur flera av de döda karaktärerna kommit tillbaka. Running To Stand Still transporterar mig till ett regnigt landskap där jag kan se den förstörda flickan försöka fly från skräcken och isoleringen. Rapporten påviser, at diskrimination på det svenske arbejdsmarked er en systematisk foreteelse indbygget i arbejdsmarkedets normale funktioner, specielt i rekutteringen af arbejdskraft I Herr Gustafsson själv skildrar Lars Gustafsson världen, Europa och sitt eget liv. Foto: Petter Hellman/Rockfoto. Kontrollen kändes stel och förvirrande, den förlängda utvecklingstiden som Ubisoft Montreal fått på sig verkar inte ha gjort någon som helst skillnad för att höja nivån. Resultatet blev en James Bond doftande pastisch som omfamnade sitt arv samtidigt som man tillät publiken ett par rejäla skratt då man gärna drev med klichéer och kutymer från genren. Så trots en spännande idé och flera små indikationer på att något riktigt bra kan vara i görningen så slutar allt med att vara anonymt och splittrat. Temat för skivan blev ett USA under Ronald Reagan som låtit stora delar av sin befolkning förlora sitt sociala skyddsnät och där klyftorna mellan rikedom och misär ökat. Lyssna på Agnes - Nu måste vi dra via spotify.. Nu måste vi dra finns med på skivan Så mycket bättre - säsong 4 som släpptes år 2013, spår nr: 15. Ett ganska fantastisk sätt att gestalta hur nöjesfälten kommer undan med sina galna priser. Bröderna söker sina livshistorier och tvingas till vägval som för dem allt längre ifrån varandra. För vad sorg och smärta är en episk roman om resandefolket i Sverige, en väv av berättelser och skrönor. Numera på egna ben har hon i bagaget, ett av årets bättre album i form av "Intestellar". Där introduktionen följer typiska spelregler för en kriminalhistoria, så är mellanspelet närmast ett segt relationsdrama där mordundersökningen helt stagnerar tillsammans med filmens tempo. Stormen är Shakespeares sista pjäs och kanske den mest hemlighetsfulla. Är den ett sagospel om verklighet kontra illusion eller om en värld där människor lever i fred och där hat kan bytas i kärlek? Men det är när Frida upptäcker hennes sista hälsning som världen fullkomligt rämnar. Berätta aldrig det här är en gripande självbiografisk roman om en skavande mor-dotter-relation som utmynnar i en tragedi. Frears verkar ha någon fascination kring att porträttera mycket förmögna personer, gärna i maktpositioner. Samtidigt gjorde hon allt för att göra varje möte med fansen unikt, den där lite stela mekaniken som ofta slår till vid såhär stora signeringar fanns inte att ens förnimma här. Tekniken var i toppklass, med en skärm som levde ett eget liv och ljusshowen måste ha orsakat både en och annan kortslutning på närliggande elverk. Men den korta testperiod vi fick med Odyssey utlovar ett alert och smidigt spel som faktiskt gör mig lite inköpssugen på en Nintendo Switch, trots att lösningen för handkontrollen inte passar för mina personliga preferenser, så är det en ganska imponerande maskin som bolaget lyckats fått ihop. I samband med spelningen på Gröna Lund tog vi pulsen på William Duvall och Mike Inez och pratade om nya skapelsen "Rainier fog", men även om hur Jimi Hendrix kom att påverka dem båda som unga och hur Duvall kände inför bandets återkomst och hans . När allt kommer omkring, så är det bara det lingvistiska som tillåter mig att kunna skilja på den här historien kontra alla de hundratals söndagsdeckare som man kan se på sena kvällar på sin TV. Så otroligt bra, rolig, elak och vilken sångröst. Augustpriset, Nils Holgerssonplaketten, Deutcher Jugendliteraturpris, Astrid Lindgren-priset och Heffaklumpen. Ett stort antal av Ulf Starks böcker har också blivit film, och filmatiseringen av Dårfinkar och dönickar vann Egaliapriset. Trots att hon flera gånger har gjort denna livströtta och syrliga monark, så är pondusen och rutinen helt makalös att beskåda. Längden på knappt 90 minuter känns också lite knapert, detta är en grupp som har flera suveräna covers på allt från ABBA till The Beatles som alla skulle passa perfekt som extrakrydda till en kväll som denna på bandets hemmaplan. Jag hade högt ställda förväntningar på Metallica ­­- Through The Never.Jag brukar ha höga förväntningar när jag ska se eller höra nya saker av Metallica och framför allt när de försöker bryta ny mark.. Metallica - Through The Never ska gestalta, enligt mig, världens största liveakt METALLICA, på en arenascen inför fullsatta läktare. Man stjäl allt i sin sikt, likt en bunt pirater som rövar och stökar. Halvägs på sin Europa turne gästade den förre Crystal Stilts och Vivian Girls trummisen Frankie Rose ett för kvällen halvfullt Debaser Slussen (trots den fria entren). Man hade utan större svårigheter kunnat göra samhällskritiken vassare. Colin Firth känns anonym och nästan lite uppgiven och Taron Egerton gör inte särskilt mycket av den lite mognare agenten Eggsy. Assassins’s Creed Origins visades upp i en tidig alphaversion och vad som fanns spelbart kändes ofärdigt – minst sagt. Att övernatta i Guldbyn på High Chaparral, Spa från 10 år på Skepparholmen Nacka under lov, Penina Hotel – lyxhotell i Algarve som passar familjer, Ingebo hagar utanför Vimmerby, med logi, café och djur, En fängslande hotellupplevelse – Västerviks gamla finka, Apollo Mondo Family i Sverige: Hotel Riviera Strand, Glamping deluxe på Kneippbyn Resort Visby. Skivan sablades ned av gemensam press inklusive mig själv. Detroit: Become Human var – ur en visuell synpunkt, fantastiskt, även om utvecklaren Quantic Dream fortfarande håller fast vid att göra sina spel som stora binärträd, där själva spelandet är minimalt, så är det helt otroligt att bevittna vad det kan åstadkomma grafiskt med otroliga texturer och animationer. Nu börjar det ta sig ! Man klarar sig (bitvis) ur den logiska lucka genom Samuel L. Jacksons uttalande (från den första Iron Man ) om att Tony Stark inte är den enda superhjälten där ute, något som nu i efterhand kan ses som en indikation till att Captain Marvel varit närvarande tidigare. Kite är förmodligen en av de mest nakna stunderna, där Bono tar farväl från sin döende far. Låt oss bara säga först att alla är helt fantastiska i sina roller och presterar suveränt! Det primära hotet kommer bestå utav den utomjordiska rasen Skrulls som ändrar skepnad och ser på övriga utomjordiska raser som ohyra. Men som jag skrev i Berlin recensionen, så är del två av ett annat slag. Efter en mycket bra start i den spirituella uppföljare till kultfilmen Kick-Ass kunde det väl ändå inte bli helt bedrövligt ? Spännande bladvändare för de yngsta slukarna. En berättelse om monster och människor, om att inte passa in och om att hitta sin egen flock. Monstret och människorna är tredje och sista boken i den hyllade serien om Monstret Frank. Somrarna spenderas på Öland där han skådade fågel med sin pappa. Det här ganska slapphänta sättet att porträttera filmens karaktärer går så långt att Frears inte verkar ha större problem att ge en helt galet överdriven version av Skottands befolkning. Mellansnacken från Emeritus känns i vissa länge publikfriande och andra busigt fräcka, mer designade för en mindre miljö. Kommer ni ihåg The Rembrandts som med signaturmelodin till tv serien "Friends" fick ett av historiens allra största hits med… DC och Warner Brothers har behövt tampas med samma problem då de introducerade Batman och Wonder Woman från ingenstans i sitt DCEU, där blev lösningen förödande. Sedan drar han en spritmetafor där han förlöjligar sig ytterligare, man kan fråga sig hur många snaps som tagits innan skrivandet av manuset ? Snövit The Musical - modern och grym(t bra) – Familjeparker.se, Halloween på Furuvik 2021 – en fullträff i familjemys, 7 tips för en lyckad Halloween på Kolmården, Småläskig barnteater och lek i Mumindalen. Det är lite mysigt, bitvis intressant och så har vi en Judi Dench som alltid levererar suveränt skådespel. billy idol gröna lund recension elvana gjata love me lyrics übersetzung Kvadratisk rengöringsyta. Mycket av texterna och idéerna sägs ha förlorats då en resväska innehållandes förarbetet försvann. The Queen kan nog kategoriseras som en av de minst uppseendeväckande filmerna kring kungahuset i England, förutom det syrliga porträtter av Prins Philip så är det inte mycket att faktiskt höja ögonbrynen över. Kanske även kosmiska utfärder ingår i arbetsuppgifterna, i de senaste årens serier har karaktären spenderat en stor del av sin tid ute i kosmos. Jag tror att dessa två skeenden kan ge oss en viss insikt i vad som kan tänkas ske i filmen. På ytan verkar det både legitimt och vettigt. Andra spår är makalösa med stora orkestrar,stråkar och spellängder på över tio minuter. En plats som inte längre besitter något riktigt liv. Det är ett underbart område en möts av, Grönan har förvandlats rejält och saknar knappast något. Marvel Studios har redan ett enormt persongalleri där någon mycket väl redan kan vara en Skrull. Michael Keaton har som alltid en hyfsad lägsta nivå, men detta påminner om den tiden då han skamset fick stå och göra skräp som skräckfilmen White Noise. Enligt uppgift slutfördes första utkastet på fem dagar, jag tror närmare bestämt att detta är ett falsarium och föreslår att korrekt tid för slutförande legat kring fem minuter, max.

Specialized Linköping, Gäsene Mejeri Osthyvel, Lunchleverans Göteborg, Stipendier Stockholms Universitet, Nyttiga Matlådor Hemleverans, Rofa Design Vattenflaska, Rosendals Trädgård Afternoon Tea,